Oikeustieteellisen pääsykoekirjat Kosila Pubin rakentamasta julkaisupankista

Unigrafia Oy:lle rakennettu digitaalinen julkaisupankki UniContent sai kunnon startin, kun oikeustieteellisen tiedekunnan pääsykoekirjat julkaistiin siellä huhtikuussa. UniContent-sovelluksen latasi muutaman päivän aikana lähes 3000 innostunutta hakijaa, ja myös UniContent-verkkopalvelussa riitti lukijoita runsaasti heti kirjojen julkaisemisen jälkeen.

Innostuneet opiskelijat lukevat diginä

Arviolta 85 prosenttia pääsykoekirjojen ennakkotilaajista käytti UniContent-palvelua ensimmäisen viikon aikana. Tätä voidaan pitää osoituksena digitaalisen julkaisupankin tarpeesta nykypäivän opiskelijoille. UniContent-palvelun tavoitteena on kerätä jatkossa samaan julkaisupankkiin laajasti tieteellisiä digitaalisia julkaisuja, jotka on suunnattu yliopistoväen käyttöön.

Palvelussa voi olla sekä ilmaisia että maksullisia julkaisuja. Maksullisten julkaisujen ostaminen tapahtuu verkkokaupasta, josta saatavilla tunnuksilla kirjat löytyvät julkaisupankista.

”Tälle kohderyhmälle sähköisten palvelujen käyttäminen on hyvin luonnollista. Materiaalien julkaiseminen digitaalisena on nyt huomattavasti aiempaa helpompaa, kun niiden säilyttämiseen ja käyttämiseen on toimiva alusta”, kertoo teknologiajohtaja Jorma Ahlqvist Unigrafialta.

Digitaaliset julkaisut yhdestä paikasta!

Kosila Pub Julkaisupankki on helppo tapa kerätä omat tai asiakkaiden julkaisut yhteen alustaan, josta ne löytyvät tarvitseville ja voidaan linkittää myös asiakkaiden verkkosivujen kautta luettaviksi.

Julkaisupankki istuu hyvin Unigrafian palveluvalikoimaan, sillä yhtiö haluaa nyt tarjota asiakkailleen erityisesti digitaalisia palveluja, perinteisiä painotuotteita silti unohtamatta. Myös yritykset ja yhteisöt jotka tarvitsevat selkeän alustan digitaalisten materiaalien jakamiseen oman brändinsä alla voivat hyödyntää tätä ratkaisua.

Julkaisupankki voidaan rakentaa verkkopalveluna tai sovelluksena, jolloin sisällöt voidaan myös ladata sovellukseen luettavaksi offline-tilassa. Palvelu integroidaan asiakkaan tilaajahallintajärjestelmään tai verkkokauppaan niin, että julkaisut ovat haluttaessa vain tilaajien luettavissa.