Dags att göra om webbplatsen?

Vi tar fram nya möjligheter för din affärsverksamhet och verktyg för att öka synligheten och kundantalet samt förbättra den befintliga webbplatsen. Vi hjälper dig att förnya webbplatsen vare sig du behöver hjälp med teknisk implementering, snygga bilder eller med att skapa nytt inspirerande innehåll. Vi har även koll på hur man bygger upp en webbutik och sköter kundkommunikation. Nedan följer en lista i tre steg över hur du gör webbplatsen så effektiv som möjligt, vilket ger fler besökare och bättre resultat!

1. ÄR WEBBPLATSEN LÄTTANVÄND OCH MOBILVÄNLIG?

Webbplatsens struktur och innehåll hjälper målgruppen att hitta dina tjänster och får ditt företag att skilja sig ur mängden.
De bästa webbplatserna har uttänkta mål som man vill styra besökarna i riktning mot. Navigeringen leder besökarna framåt intuitivt.

Webbplatsen anpassas för olika typer av terminaler och erbjuder en angenäm användarupplevelse även på mobila enheter.

2. HAR DU OPTIMERAT WEBBPLATSEN SÅ ATT DEN ÄR LÄTT ATT HITTA?

Grunden till allt är att innehållet på företagets webbplats ska vara lätt att hitta med sökmotorer. Hur ofta du uppdaterar innehållet, vilka ord som används i texterna samt innehållsrika texter, bilder, videor, grafik och animeringar påverkar hur Google poängsätter webbplatsen och därmed var i sökresultaten den hamnar.

Sökmotoroptimering kräver att du använder och analyserar uppgifter i analysverktyg som Google Analytics. Du förstår vad talen innebär och på vilket sätt webbplatsen bör ändras utifrån dem.

3. NÅR DU UT TILL DIN MÅLGRUPP?

Var närvarande där målgruppen finns. Med evenemang, kundtidningar, broschyrer, annonser och förpackningar kan du leda användarna till webbplatsen. Du kan även dra uppmärksamheten till dig på sociala medier eller andra webbplatser. Se bara till att skapa annonser som är intressanta för målgruppen och att det finns en anledning att gilla, dela eller klicka på inlägget.

Digital marknadsföring går ut på att fastställa ett mål och optimera webbtrafiken. Vill du dirigera kunden till en fysisk butik, webbplats eller webbutik? Eller vill du öka kännedomen om varumärket, upprätthålla kundrelationerna eller betjäna kunderna i nya kanaler som chattar?

VI HJÄLPER DIG MED BÅDE STORT OCH SMÅTT!

Juha Huhta
040 6701541
juha.huhta@kosila.fi